Frokost full av smak og sunne fettsyrer

I denne frokosten har jeg tilsatt flytende Omega 3, i tillegg til at valnøtter er en naturlig kilde til sunne fettsyrer.

1 porsjon

Ingredienser
0,75 dl yoghurt naturell - laktosefri
0,75 dl rømme/kesam - laktosefri 
1 ts flytende omega 3
En liten klype vaniljepulver
Friske eller frosne bær 
En liten neve nøtter

Slik gjør du
Bland yoghurt og rømme med omega 3 og vaniljepulveret i en skål. Topp med bær og grovhakka nøtter.

Tips 1
I stedet for yoghurt og rømme kan du bruke gresk eller tyrkisk yoghurt.

Tips 2
Passer også godt til en lett lunsj eller som et kveldsmåltid

#frokost #lunsj #kvelds #laktosefri #glutenfri #trening #fettsyrer #omega3 #fodmap #lavfodmap #ibs

Én kommentar

julietalivstil

14.10.2017 kl.08:21

Så godt ut:)

Skriv en ny kommentar

Linda Broch

Linda Broch

49, Stavanger

Matentusiast fra Stavanger. Alle oppskriftene i denne bloggen er etter lav FODMAP-prinsippet. FODMAP står for fermenterbare oligosakkarider, disakkarider, monosakkarider og polyoler. Dette er tungt fordøyelige karbohydrater som kan gi store utfordringer i en vanlig hverdag for oss med IBS (irritabel tarm). Jeg håper å kunne inspirere andre, og også bli inspirert her inne. Oppskriftene mine skal være såpass enkle at de aller fleste skal kunne lage god mat. Kontakt meg gjerne på epost: lindasfodmap@gmail.com

myTaste.no

Kategorier

Arkiv

hits