Dag4; Ut av komfortsonen

Da var dagen kommet der man skal ut av komfortsonen. Det betyr en natt uten søvn, trene to ganger i løpet av dagen, få gjort alt som tidligere er utsatt og ikke bruke sosiale medier.

Jeg har tenkt mye på denne dagen - ja, dette døgnet. Laget meg en plan og til slutt landet på at jeg skal gjøre så godt jeg kan å gjennomføre.

Dagen startet med at jeg sov meg gjennom alt av alarmer, og kom derfor ikke i gang før kl 05.50 med morgenøkten. 40 minutter fikk holde, og det ble 07.30-bussen til jobb. Fikk unna det jeg skulle på jobben, inkludert å rydde videre på kontoret. Tenker at jeg kommer i mål med dette som planlagt i løpet av fredagen. Hjemturen gikk til fots.

Det har vært to store utfordringer gjennom døgnet. Den ene var å ikke bruke sosiale medier. Riktignok svært begrenset, men likevel... For ikke å snakke om å komme meg gjennom natta. Så lenge jeg var i fysisk aktivitet, gikk det greit. 

Sunn og god snacks som grønnkålchips og energibarer, lunsj for fredagen og brownies til kollegene var blant nattens produksjon. Da kjøkkenet var ryddet og grundig vasket, passerte klokka midnatt og jeg var både sliten og trøtt. Puslet videre med å farge håret og tok en halvtime med rockeringen, og følte jeg kom meg over trøttheten. Problemet kom da jeg satte meg til og skulle skrive referatet fra tirsdagens personalmøte og se på ukes- og månedsplan. Jeg klarte ikke å fokusere og samle tankene. Ble frysen og merkelig i kroppen. Kledde på meg en lun og god fleece... og plutselig var klokka gått et par timer.

Jeg våknet temmelig forfjamset og svett i alt for mye klær, og var straks våken og klar til å starte på fredagen. Så får det heller være at jeg har en del punkter igjen på to do-lista fra i natt.

Her finner du alt om Helvetesuka mi.

 

#helvetesuka #modus #fokus #trening #helse #trivsel #bertrandsmetode

Én kommentar

julietalivstil

13.10.2017 kl.08:16

så godt ut med snacks:) ha en fin dag

Skriv en ny kommentar

Linda Broch

Linda Broch

49, Stavanger

Matentusiast fra Stavanger. Alle oppskriftene i denne bloggen er etter lav FODMAP-prinsippet. FODMAP står for fermenterbare oligosakkarider, disakkarider, monosakkarider og polyoler. Dette er tungt fordøyelige karbohydrater som kan gi store utfordringer i en vanlig hverdag for oss med IBS (irritabel tarm). Jeg håper å kunne inspirere andre, og også bli inspirert her inne. Oppskriftene mine skal være såpass enkle at de aller fleste skal kunne lage god mat. Kontakt meg gjerne på epost: lindasfodmap@gmail.com

myTaste.no

Kategorier

Arkiv

hits